Pengikut

Rabu, 12 Jun 2013

TEASER >> JANGAN PANDANG SEBELAH MATA, BRO!

TEASER 1



“Mas, berikan saya kesemua gambar peserta yang dah dipilih tu,” arah Alif Hazriq.
Pemilihan gambar-gambar itu telah dijalankan oleh juri yang telah dilantik oleh Dato’ Farah sendiri yang terdiri dari rakan-rakan perniagaannya. Dia mahukan ketelusan.
Maslina masuk ke dalam bilik pejabat Alif Hazriq dengan membawa satu fail yang mengandungi gambar-gambar peserta yang menyertai pertandingan itu.
“Ini dia, Encik Alif.” Maslina menghulurkan fail tersebut. Alif Hazriq menyambutnya.
“Ini sepuluh yang terbaik, kan?” Maslina mengangguk.
“Kena buat pemilihan lagi untuk tiga yang terbaik. Dato’ Farah beritahu, minggu ni akan dibuat pemilihan.”
“Okey… kalau boleh buat secepat mungkinlah sebelum pelancaran produk terbaru kita, kologen tu. Kita nak buat pelancaran minggu depan, nanti tak sempat nak pilih yang betul-betul terbaik. Kalau boleh hubungi dato’, tanya dia betul-betul.”
“Baik, Encik Alif. Ada apa-apa lagi, Encik Alif?”
“Okey, awak boleh keluar. Saya nak belek awek-awek ni dulu,” kata Alif Hazriq sambil tersenyum-senyum.
“Amboi macam nak pilih calon isteri pula,” giat Maslina pula. Makin galak Alif Hazriq ketawa. Maslina keluar dari bilik itu.
Perlahan Alif Hazriq belek satu persatu wajah-wajah yang ada dalam fail itu. Dari yang gemuk menjadi kurus. Yang berjerawat batu, ke muka yang lebih licin dari sebelumnya. Dia tersenyum-senyum.
“Perempuan ni kalau nak cantik, sanggup berabis duit,” katanya sendiri.
Namun dia kagum juga dengan semangat yang ada pada mereka. Mereka berusaha bersungguh-sungguh, untuk mendapat apa yang mereka idamkan. Sekurang-kurangnya dia bangga kerana mereka inilah yang melariskan produk-produk keluaran syarikatnya.
Matanya bagaikan tidak percaya apabila melihat testimoni yang dihantar oleh seseorang. Dia merenung lama. Memang sah! Dia tidak salah orang. Melihat nama sahaja dia sudah tahu siapa. Apa lagi bila melihat wajah yang terpapar dalam fail itu. Berat badan dari 42 kilogram telah naik sehingga 52 kilogram! Penambahan berat badan yang agak ketara juga sepuluh kilo!
Dia juga seakan tidak percaya bila melihat wajah gadis itu selepas menggunakan produk Farra Kosmetik. Dia menggosok matanya. Nampak seperti orang lain!
“Cantik!” itulah perkataan pertama yang keluar dari mulutnya.
Dia mengeluarkan gambar itu. Perlahan dia menyorokkan gambar itu di dalam lacinya. Dia tidak mahu gadis itu masuk dalam pertandingan itu. Dia sudah jatuh cinta pada gadis itu!


P/S :
Buat yang merindui Mira Maira dengan Alif Hazriq.... jeng jeng jeng.... pling! pling! saya cuba hilangkan rasa rindu anda..... doakan ia muncul sebagai sebuah novel.... sayang korang semua...

4 ulasan:

baby mio berkata...

x sabar kak tunggu.

syimasyawal berkata...

hahahahahahahahaha agak2 dia terpikat gan siapa tu?

Tanpa Nama berkata...

Aduh....ckit sgt. X lepas rindu ni

Tanpa Nama berkata...

Cpt la..teaser lg. Suspen ni...